Padma Asan

Padma betekent letterlijk lotusbloem, bij deze asan zit je in de lotushouding. Waarbij je rug helemaal recht is. Het wordt vaak gebruikt om te mediteren. Deze asan is bijzonder goed voor het concentratievermogen.

Padma asan symboliseert zuiverheid en verlichting. Door deze houding te beoefenen, openen we ons voor innerlijke vrede en hogere bewustzijnsstaten. Het verbindt ons met de diepere lagen van ons wezen, bevordert spirituele groei en helpt bij het bereiken van een meditatieve staat van harmonie en balans.

  • Raadzaam om spieren te rekken en strekken
  • Uitvoeren met lege maag (min. 3 uur na het eten)
  • Bewegingen zeer langzaam uitvoeren
  • Als de bewegingen niet lukken, forceer het niet
  • Adem altijd door je neus
  • Inademen voordat je met een beweging begint
  • Adem vasthouden tijdens de beweging
  • Uitademen na de beweging
  • Verbeterde flexibiliteit: Opent de heupen en knieën, waardoor de flexibiliteit toeneemt.
  • Sterkere rug: Versterkt de rugspieren en bevordert een goede houding.
  • Beter concentratievermogen: Bevordert mentale focus en helderheid.
  • Diepe meditatie: Creëert stabiliteit en rust, ideaal voor meditatie.
  • Stimulatie van bloedsomloop: Verbetert de doorbloeding naar de onderbuik en de benen.
  • Balans van energiestromen: Harmoniseert de energiestromen in het lichaam.
  • Stressvermindering: Helpt bij het bereiken van innerlijke rust en ontspanning.
  • Stimulatie van de bekkenorganen: Bevordert de gezondheid van de bekkenorganen.
  • Zit rechtop op de grond met je benen uitgestrekt naar voren en je handen naast je heupen.
  • Buig je rechterbeen bij de knie en plaats je rechtervoet op je linkerdij.
  • Buig je linkerbeen bij de knie en plaats je linkervoet op je rechterdij.
  • Plaats de achterkant van je handen op je knieën en raak met je duim je wijsvinger aan.
  • Houd je rug recht en adem rustig in en uit.
  • Ontspan.
  • Breng je handen weer terug aan weerszijden van je lichaam.
  • Zit weer rechtop op de grond met je benen uitgestrekt naar voren en je handen naast je heupen.
  • Herhaal de asan, maar begin dit keer met je linkerbeen.

Spread the love

Deel Artikel

Volg ons op Social Media

Blijf op de hoogte door deel te nemen aan onze socialemediakanalen. Wij verzekeren u dat u op de hoogte blijft van interessante artikelen over de Hindu Dharma.

Ons streven op sociale media is niet slechts het verspreiden van informatie, maar ook het creëren van een online omgeving waarin we in contact blijven en interactie met elkaar aangaan.

Facebook

Recent Posts

  • All Post
  • Artikelen
  • Bhagavad Gita
  • Citaten
  • Dharma Ki Dash Lakshans
  • Ekadasi
  • Maha Purush
  • Maha Striya
  • Symbolen Hindu cultuur
  • Yoga

Android App

Edit Template

Over ons

Amrit Vani heeft ten doel: het bevorderen van de Hindu Dharm en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.

Amrit Vani tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het onderrichten van de gemeenschap in de idealen en de leefwijze van de Hindu Dharm, teneinde betere en nuttigere burgers te worden en te komen tot een harmonieuze eenheid binnen de gemeenschap.

Recent Post

  • All Post
  • Artikelen
  • Bhagavad Gita
  • Citaten
  • Dharma Ki Dash Lakshans
  • Ekadasi
  • Maha Purush
  • Maha Striya
  • Symbolen Hindu cultuur
  • Yoga

Copyright © 2024 Amrit Vani  | Alle rechten voorbehouden  | Privacy verklaring |  Powered by IT-Helplijn