Het is beter je eigen gebreken voor ogen te houden,dan anderen de hunne voor te lezen

Het is gemakkelijk om de mensen in je omgeving te wijzen op hun fouten en tekortkomingen, om de eenvoudige reden dat de gebreken van anderen je direct opvallen. Maar voordat je anderen gaat verbeteren, is het beter naar je eigen fouten en gebreken te kijken. Dit doe je door je daden op een rijtje te zetten en kritisch erover na te denken. Onze daden vormen immers een spiegel waarin we kunnen zien wie we zijn. Je gebreken moet je dan langzaam proberen te veranderen in pluspunten en zo een voorbeeld neerzetten voor de mensen in je omgeving. Als dit je lukt, dan hoef je anderen niet meer op hun gebreken te wijzen, want zij zullen dan (bewust of onbewust) een voorbeeld aan je nemen en hun tekortkomingen weg proberen te werken.

Er is een bekend gezegde: ‘Een splinter in andermans oog ziet men wel, maar de balk in eigen oog niet’. De tekortkomingen van andere mensen ziet iedereen, maar de veel ergere gebreken van zichzelf ziet niemand.

Spread the love

Deel Artikel

Volg ons op Social Media

Blijf op de hoogte door deel te nemen aan onze socialemediakanalen. Wij verzekeren u dat u op de hoogte blijft van interessante artikelen over de Hindu Dharma.

Ons streven op sociale media is niet slechts het verspreiden van informatie, maar ook het creëren van een online omgeving waarin we in contact blijven en interactie met elkaar aangaan.

Facebook

Recent Posts

Android App

Edit Template

Over ons

Amrit Vani heeft ten doel: het bevorderen van de Hindu Dharm en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.

Amrit Vani tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het onderrichten van de gemeenschap in de idealen en de leefwijze van de Hindu Dharm, teneinde betere en nuttigere burgers te worden en te komen tot een harmonieuze eenheid binnen de gemeenschap.

Recent Post

Copyright © 2024 Amrit Vani  | Alle rechten voorbehouden  | Privacy verklaring |  Powered by IT-Helplijn